NEUROMARKETING

NEUROMARKETING

NEUROMARKETING

Neuromarketing uitgelegd door marketingbureau BlackDesk uit Goes

Klikte jij deze blog onbewust of bewust aan? Neuromarketing, wat is die nieuwe vorm van marketing nou eigenlijk? Waar wordt het voor gebruikt en hoe werkt het? BlackDesk Creative Marketing uit Goes gaat jou dit haar fijn uitleggen. Neuromarketing, dit woord is op te delen in twee woorden, namelijk neuro en marketing. Marketing staat voor ‘het verkrijgen van markt’. Oftewel hoe creëer of vind ik een markt die gebruik wil maken van mijn producten en diensten. Op dit vakgebied opereert BlackDesk Creative Marketing uit Goes o.a. op dit moment. BlackDesk vindt en creëert, naast andere werkzaamheden, een markt voor producten en diensten. Ook kan marketing uitgelegd worden als het inspelen op wensen en behoeften van de koper. Je ontwikkeld een product en dienst die voldoet aan de wens en behoefte van de afnemer, in dit geval de markt, zodat deze gekocht wordt. Maar hoe zit het dan met die neuro? En hoe worden deze gecombineerd waardoor we het begrip neuromarketing krijgen?

Neuro, met betrekking tot de zenuwen en- of hersenen. Bij neuro wordt er gekeken naar de hersenen en/of de zenuwen. Er wordt gekeken wat de hersenen doen bij bepaalde geluiden, beelden, etc. en op welke manier de zenuwen een prikkel krijgen. Dit wordt getest door bijvoorbeeld een MRI-scan. Tijdens de MRI-scan worden er verschillende beelden, geluiden, etc. vertoond en wordt er gemeten hoe de hersenen en zenuwen daar vervolgens op reageren. Bij BlackDesk in Goes hadden wij helaas geen ruimte voor een MRI apparaat, maar ook wij maken gebruik van het inspelen op wensen en behoeften. In het kort is neuro een wetenschap die middels apparatuur de hersenen en zenuwen meten bij een bepaalde activiteit. Maar hoe wordt deze dan gecombineerd met marketing en hoe krijgen we neuromarketing?

Eerder werd al verteld dat marketing o.a. inspeelt op de wensen en behoeften. Maar hoe kom je achter de wensen en behoeften? Daar komt de neuro om de hoek. Met de neuro kun je deze wensen en behoeften, oftewel hoe werken de hersenen en zenuwen op bepaalde activiteiten, meten. Gecombineerd kun je met het juiste onderzoek op neuro gebied achter de wensen en behoeften komen en vervolgens met marketing hier op inspelen zodat het product en de dienst hieraan voldoen. Met de juiste producten en diensten kun je er voor zorgen dat de hersenen en zenuwen een bepaald gevoel krijgen om het product te kopen of gebruik te maken van de dienst.

In de neuromarketing is er ook nog een gebied met betrekking tot onbewuste en bewuste keuzes. Maar zo diep zullen we niet op dit onderwerp in gaan. Onbewust of bewust toch meer weten over neuromarketing voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op!

About the Author