BlackDesk
Compagnon Kaas, Rebranding & webshop
Branding, Design, Development

Een mooie kaas-us. Van marktkoopman tot leverancier van kaas en gerelateerde producten voor (horeca)ondernemers. Al meer dan twintig jaar verkoopt Erik Murre kaas op Zeeuwse weekmarkten. Met Compagnon Kaas gaf BlackDesk Erik Murre de kans om de dienstverlening voor horecabedrijven beter in de markt te zetten. Het resultaat? Een gebruiksvriendelijke B2B-webshop, perfect gekoppeld aan het voorraad- en boekhoudsysteem. Deze slimme integratie heeft veel handmatige processen geautomatiseerd, wat de bedrijfsvoering stroomlijnt en efficiënter maakt.

compagnon-kaas-logo-case-blackdesk
compagnon-kaas-kaasblok-snijden-case-blackdesk

Branding.

Branding.

Bij deze opdracht was het onze uitdaging om een nieuw merk te creëren zonder de gevestigde naamsbekendheid van Erik Murre te verliezen. BlackDesk ontwikkelde met Compagnon Kaas een aparte merkidentiteit, die duidelijk laat zien wat Erik Murre als leverancier, partner en groothandelaar in kaas en aanverwante producten kan bieden aan (horeca)ondernemers. Door een slimme verbinding tussen de bestaande en de nieuwe merken te maken, ontstond een duidelijker merkstructuur, specifiek gericht op de relevante doelgroepen.

compagnon-kaas-website-case-blackdesk
compagnon-kaas-producten-case-blackdesk
compagnon-kaas-kind-met-kaas-case-blackdesk

“Een merk dat precies de juiste snaar raakt bij zijn doelgroep, is het halve werk in succesvolle branding.”

compagnon-kaas-website-webshop-case-blackdesk compagnon-kaas-website-webshop-case-blackdesk

Automatisering.

Automatisering.

Compagnon Kaas laat perfect zien hoe techniek kan zorgen voor automatisering en procesverbetering. En daar hebben wij wel kaas van gegeten. Voorheen was het bestelproces tijdrovend en vol handmatig werk: klanten bestelden telefonisch of via e-mail, waarna een medewerker de bestelling in het boekhoudsysteem Exact Online invoerde en een pakbon maakte. Daarna ging de medewerker naar het magazijn om alles klaar te zetten. In dit proces zagen we een grote kans voor efficiëntieverbetering.

compagnon-kaas-telefoon-case-blackdesk
compagnon-kaas-olie-case-blackdesk
compagnon-kaas-Erik-Murre-case-blackdesk
compagnon-kaas-aanbod-case-blackdesk
compagnon-kaas-mobiel-website-case-blackdesk
compagnon-kaas-soorten-kazen-blackdesk
compagnon-kaas-blokjes-kaas-kraam-case-blackdesk
compagnon-kaas-snijden-case-blackdesk

B2B-webshop.

B2B-webshop.

We hebben voor Compagnon Kaas een gebruiksvriendelijke B2B-webshop ontwikkeld met WooCommerce, inclusief een op maat gemaakte koppeling naar Exact Online. Ondanks de beschikbaarheid van standaardkoppelingen, hebben we gekozen voor een zelfontwikkelde oplossing om volledig aan de specifieke behoeften te voldoen. Deze webshop synchroniseert automatisch alle producten, klanten, prijsafspraken en bestellingen vanuit Exact Online, waardoor het bestelproces eenvoudiger gemaakt is.

Klanten van Compagnon Kaas kunnen in hun persoonlijke account makkelijk favoriete producten, speciale aanbiedingen en recent gekochte items vinden en bestellen. Voor horeca-afnemers is dit een enorme tijdsbesparing, omdat zij vaak dezelfde producten bestellen. De favorietenlijst en het persoonlijke assortiment zijn gemakkelijk te beheren, met functies om producten toe te voegen, te verwijderen of de volgorde aan te passen.

Bij elke bestelling via de webshop wordt automatisch een factuur aangemaakt in Exact Online en een pakbon gemaild, wat het proces in het magazijn stroomlijnt en handmatig werk minimaliseert. Deze efficiënte aanpak zorgt voor een soepelere ervaring voor zowel klant als medewerker.

compagnon-kaas-mobiel-website-winkelmand-case-blackdesk
compagnon-kaas-producten-case-blackdesk
compagnon-kaas-bus-bestickering-case-blackdesk compagnon-kaas-bus-bestickering-case-blackdesk

Werken in sprints.

Werken in sprints.

In dit project hebben we gebruikgemaakt van de sprintmethode. Elke maand kwamen we samen met de opdrachtgever om te evalueren wat we in de voorgaande sprint hadden bereikt en om te plannen wat we in de volgende sprint zouden aanpakken. Dankzij deze flexibele werkwijze was er constant intensief contact met de opdrachtgever, wat ruimte bood voor doorlopende feedback en aanpassingen. Zo konden we snel en efficiënt ontwikkelen. Deze aanpak leidde tot een dynamisch en responsief projectmanagementproces, waardoor de uiteindelijke resultaten zo goed mogelijk aansloten op de wensen en verwachtingen van de opdrachtgever.

Benieuwd hoe we ook jouw handmatige processen kunnen automatiseren met behulp van slimme technologie? We denken graag met je mee en geven advies op maat.

compagnon-kaas-visitekaartje-case-blackdesk
compagnon-kaas-kind-kraam-case-blackdesk
compagnon-kaas-Erik-Murre-stijlelement-case-blackdesk
Opdrachtgever
Compagnon Kaas

Enthousiast
geworden?

Contact

Er is meer...

Er is meer...

Prisma Scholengroep, Rebranding
Kappelle Makelaars, Rebranding
Alle cases