BlackDesk,
online marketing uit Zeeland
BlackDesk,
online marketing uit Zeeland
Op zoek naar begeleiding bij je online marketing in Zeeland? Look no further! De termen online marketing, digital marketing of internet marketing zijn niet meer weg te denken uit onze dagelijkse werkzaamheden. Wij als online marketingbureau uit Zeeland zijn dagelijks bezig met het inzetten van diverse online marketing activiteiten voor onze relaties. Maar wat betekent online marketing nu eigenlijk? Wat kan je er mee? En hoe kan je dat het beste inzetten? Het zijn vragen waar menig ondernemer mee worstelt. Tijd om jou eens mee te nemen in de wereld van online marketing en internet marketing. Dus, online marketing in Zeeland? Maak kennis met BlackDesk.
Wat is online marketing?
Online marketing, ook wel internet marketing of digital marketing genoemd is eigenlijk een verzamelnaam van alle marketingactiviteiten die online plaatsvinden. Het doel is om een product, dienst of merk te promoten/vermarkten via het één of meerdere online-kanalen zoals social media, e-mail, online adverteren of SEO. Ben je op zoek naar begeleiding bij je online marketing in Zeeland? Wij helpen je er graag bij.
Internet marketing wordt al door veel organisaties ingezet om online bedrijfsdoelen te behalen. Deze doelen noemen we ook wel conversies. Hierbij kan je denken aan meer offerte aanvragen via de website, meer inschrijvingen voor een nieuwsbrief realiseren of meer verkopen via de webshop genereren. Het zijn allemaal doelen op zich. Door het inzetten van de juiste online-activiteiten kunnen deze doelen behaald worden. We gaan straks dieper in op deze online-activiteiten en de doelstellingen van online marketing.
Waarom internet marketing?
Nu we weten wat online marketing precies inhoudt is het belangrijk te weten waarom internet marketing belangrijk is voor jouw organisatie. Het behalen van online conversies is namelijk niet de enige reden om online marketing in te zetten. Het is een mooi einddoel maar er zijn nog veel meer redenen om te starten met internet marketing. We sommen de belangrijkste even voor je op:
Vier voordelen van online marketing
1. Het is meetbaar
Allereerst is online marketing meetbaar. Dit in tegenstelling tot offline marketing (flyers, brochures, billboards) waar het niet mogelijk is om te meten hoeveel mensen jouw reclame-uiting daadwerkelijk hebben gezien. Met online marketing is het mogelijk om alle resultaten te monitoren, te analyseren en vervolgens te optimaliseren. Meten = weten!
2. Het is goedkoop
Online adverteren is een stuk goedkoper dan adverteren op de traditionele offline manier. Met social media advertising of Google Ads kan je veel goedkopere advertenties maken dan door een advertentie te plaatsen in een (offline) vakblad. We raden je wel aan om een full-service marketingbureau in te schakelen omdat zij ervaren online marketeers in huis hebben die jou het beste kunnen helpen.
3. Doelgroep targeten
Met online marketing kan je heel gericht jouw doelgroep targeten. Doelgroep targeting kan op verschillende niveaus worden toegepast zoals targeten op demografie, geografie, geslacht, leeftijd en/of interesses. Stel je biedt in het geval van BlackDesk een uniek marketing voor makelaars concept aan, dan is kan de targeting er als volgt uit zien:
- Functie: Makelaar
- Leeftijd: 18 – 65 jaar
- Locatie: Zeeland
- Geslacht: Man en vrouw
4. Interactief en flexibel
Online marketing kan je op elk moment en overal inzetten. Je bent niet gebonden aan vaste tijden of dagen waarop je advertentie te zien is zoals bij offline reclame. Je kan er dus voor zorgen dat je aanwezig bent op het moment dat jouw doelgroep het actiefst is. Door op het juiste moment zichtbaar te zijn is het ook mogelijk om de interactie aan te gaan. Door de interactie aan te gaan met jouw klanten zorg je voor meer binding, dus een verhoging van de klantloyaliteit. Dit alles op de momenten waarop jij denkt dat het belangrijk is, heel flexibel dus!
Enthousiast geworden?
Maak een afspraakOnline marketing doelstellingen
Als wij aan onze online marketeers vragen wat de kracht van online marketing is dan reageert ze enthousiast met: ‘het is meetbaar!’. Oftewel, het is prettig om te weten (niet alleen voor ons maar ook voor een ondernemer) wat het resultaat is van een investering die men doet. Voldoet het rendement van je investering aan jouw wensen? Indien dat het geval is dan investeer je meer, ben je niet tevreden dan moet er wat anders geprobeerd worden.
De vraag is alleen, ga je zomaar meten of zit er een achterliggende gedachten achter? Meten wordt pas interessant op het moment dat vooraf online doelstellingen bepaald zijn. Wij zien nog vaak genoeg dat dit essentiële stukje vergeten wordt en dat is zonde. Om een stukje houvast te geven hebben wij een aantal voorbeelden van online marketing doelstellingen op een rijtje gezet:
- Naamsbekendheid vergroten
- Nieuwe leads genereren
- Meer verkopen
- Nieuwe klanten aantrekken
- Klantloyaliteit verbeteren
- Verhogen van website bezoekers
Bij het bepalen van jouw online marketing doelstellingen is het belangrijk dat je die SMART maakt. De afkorting SMART staat voor: Specifiek, Meetbaar, Aanvaardbaar, Realistisch en Tijdgebonden. Het maakt je doelen inzichtelijker en zorgt voor meer richting om je doelstellingen te behalen. Enkele smart gemaakt doelstellingen als voorbeeld:
-
- Ik wil eind 2021 het aantal website bezoekers per jaar verdubbeld hebben van 10000 naar 20000 bezoekers.
- Ik wil na 6 maanden 10% meer offerteaanvragen hebben via de website.
- Ik wil per maand 10 nieuwe nieuwsbrief inschrijven genereren via de website.
Wat doet een online marketingbureau?
Nu we je alles hebben verteld over de definitie, de voordelen, doelen en doelstellingen van online marketing is het ook goed om meer te weten over de online methodes die onder internet marketing vallen. De belangrijkste diensten die wij als online marketing bureau uit Zeeland aanbieden hebben we in het kort even beschreven.
Social media marketing
Door middel van social media je product, dienst of merk onder de aandacht brengen bij jouw doelgroep. Dit is een laagdrempelige manier om je naamsbekendheid te vergroten. Bij Social media marketing heb je ook de mogelijkheid om te adverteren in de vorm van social advertising. Op deze manier kan je nog gerichter targeten op de doelgroep die jij wilt bereiken met de advertentie.
E-mail marketing
Deze methode spreekt eigenlijk voor zich. Onder de aandacht komen bij jouw (potentiële) klanten door het versturen van e-mails. E-mail is een krachtig en effectieve methode om binding te krijgen met jouw klanten. De mogelijkheden van e-mailmarketing zijn mega, Kies je voor een mail per maand of kwartaal waarin je nieuwe producten of acties aankondigt?
Of ga je een stap verder in de vorm van mail automation. Hierbij stel je bepaalde voorwaarde in voor het verzenden van een mail. Geheel automatisch afgestemd op de beschikbare data. Een felicitatie als één van je klanten jarig is of een review opvragen na een aankoop in jouw webwinkel, het zijn simpele maar krachtige voorbeelden van mail automation.
Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
Met zoekmachine optimalisatie zorg je kort gezegd ervoor dat je organisch goed gevonden wordt in de zoekmachines. Organisch wil zeggen, onbetaalde zoekresultaten dus onder de advertenties. Je gaat er alles aan doen dat jouw website relevant is in de ogen van een zoekmachine op het moment dat een bepaald zoekopdracht wordt ingevoerd. Over het algemeen bekijk je dit per pagina op jouw website.
Zoekmachine Adverteren (SEA)
De tegenhanger van SEO is SEA, oftewel zoekmachine adverteren. Deze methode is een snelle en krachtige manier om hoger te scoren in Google en Bing. Met het juiste budget en goed campagnes kan je op korte termijn resultaat behalen in de vindbaarheid van jouw website.
Conversie Optimalisatie (CRO)
We hebben het eerder gehad over conversies. Wat als jouw website maandelijks veel bezoekers ontvangt maar toch blijven de conversies achter? Bijvoorbeeld het contactformulier wordt weinig ingevuld, de offerte aanvragen zijn laag of er komen weinig nieuwe aanmeldingen voor de nieuwsbrief binnen. Tijd om aan de slag te gaan met conversieoptimalisatie. Het in beeld brengen van de knelpunten om vervolgens verbeteringen aan te brengen in jouw website, met als doel de conversie te verhogen.
Het belang van een goede online marketingstrategie
Online marketing, het is een begrip en niet meer weg te denken in onze samenleving. Maar waar begin je? Juist ja! Met een strategie. Een online marketing strategie is in feite een vervolg op je algemene bedrijfsstrategie. Je gaat hier alleen dieper in op de digitale kanalen.
De mogelijkheden van online marketing zijn oneindig waardoor de risico’s en belangen groot zijn. Een online strategie plan zal jouw daarom richting, houvast en overzicht geven die je nodig hebt in de continue veranderende online wereld. Een sterke strategie is onmisbaar om de verschillende online marketing methodes op elkaar aan te laten sluiten. Wat wil je bereiken, hoe ga je dat doen, wanneer is het succesvol, welke kanalen ga je daarvoor inzetten en op welk moment ben je zichtbaar? Het zijn allemaal onderdelen die je verwerkt in jouw online marketing strategie.
Aan de slag met online marketing
SEO, SEA, Social media, CRO… De keuze is reuze binnen de online marketing diensten. Maar waarom zou je kiezen? De kracht ligt juist in een combinatie van de diensten. We helpen je graag de perfecte online marketing strategie op te stellen. BlackDesk is een full-service marketing bureau dat met een team van creatievelingen klaar staat om jouw marketing naar een volgend level te brengen. Ontdek waar jouw online kansen liggen, dus laten we samen jouw organisatie onder de loep nemen om vervolgens alle mogelijkheden in kaart te brengen. Wil je aan de slag met je online marketing in Zeeland? Laat het ons weten, we denken graag met je mee.