Actieve marketing
De lanceringscampagne was echter slechts het begin van een reeks werkzaamheden. BlackDesk heeft vervolgens diverse campagnes ontwikkeld om duurzaamheid in Kapelle te bevorderen, zoals het verminderen van afval:
Kapelle aan de bak!
Er is een campagne ontwikkeld om de hoeveelheid afval in de gemeente Kapelle te verminderen. Hiervoor zijn verschillende middelen ingezet. Zo hebben we een animatievideo verspreid via social media-kanalen om bewustzijn te creëren en hingen we deurhangers aan afvalcontainers om inwoners aan de campagne te herinneren. Driehoeksborden en krantenadvertenties werden ingezet om nog meer mensen te bereiken, terwijl stickers op vaste afvalcontainers in de gemeente ingezet werden om het idee van afvalreductie vast te houden. “Kapelle aan de bak!” kreeg de aandacht die het verdiende, waardoor inwoners van de gemeente Kapelle gemotiveerd raakten om hun afval beter te scheiden.
Rondom de bouwsteen ‘Verduurzamen vastgoed’ werd het platform ikbennietvansteen.nl ontwikkeld, waar inwoners hun eigen bijdrage aan duurzaamheid konden delen en handige weetjes konden vinden. Daarnaast werd er een vouwkaart verspreid die inwoners praktische informatie gaf over de vraag hoe ze hun huis kunnen verduurzamen. Om de campagne extra onder de aandacht te brengen werden er spandoeken opgehangen bij de milieustraat van de gemeente Kapelle en werd er op social media-campagne gestart. De Gemeente Kapelle heeft haar inwoners hiermee weten te inspireren om duurzamer te leven en bij te dragen aan een beter milieu.