fbpx

Woonclub, welkom bij de club.

BlackDesk houdt van anders. Concepten die soms wat (tegen de klassieke markt) schuren, of ambities waarvan wij zelfs zeggen: ”Weet je het zeker?” Na een aantal strategische sessies wisten we het zeker. We toveren dit klassieke makelaarsmerk (voorheen Axxell Makelaars) om tot een compleet nieuw, onderscheidend concept. ”Hé Woonclub, welcome to the darkside!”

In de strategische sessies ontdekten we samen waar dit nieuwe makelaars-merk écht naartoe wil. We vertrokken bij het (grote) waarom, concretiseerden dit door de sessies heen tot duidelijke en meetbare doelstellingen en adviseerden De Woonclub over de route en aanpak (strategie) om hier te komen.

De ontwikkeling van de corporate identity (merkuitstraling en huisstijl) was een van de eerste projecten die volgde. Een modern en dynamisch merk dat écht past bij de ambitie en het karakter van de organisatie.

(Passie voor het) realiseren van woondromen. 

Grafisch aantrekkelijk clubje.

Het één kan (natuurlijk) niet zonder het ander. Zoals BlackDesk niet kan zonder gezellige teamborrels, kan een gloednieuw logo niet zonder een bijpassende huisstijl.

Bij het merkwaardige en bovenal eenvoudige (lees: herkenbare) logo van De Woonclub, hoort natuurlijk een grafisch aantrekkelijke huisstijl. Hoewel onze lievelingskleur natuurlijk zwart is (hehe), gaan onze designers ook zeker AAN op de contrasterende, opvallende kleuren van De Woonclub. BlackDesk zorgde ervoor dat makelaarsplatform De Woonclub klaar is om de (op dit moment TE) gekke woningmarkt te betreden!

BlackDesk, de makelaarsspecialist.

Als je veel makelaarskantoren helpt (en dan doen wij), kun je op den duur wel zeggen dat je het vak begrijpt. Hoewel wij geen makelaars zijn en zeker niet willen ruilen, weten we inmiddels goed welke strategieën en middelen werken en wat niet werkt voor verschillende soorten makelaarskantoren.

Een middel dat misschien niet altijd even sexy lijkt te zijn, is het eeuwenoude makelaars (te-koop) bord. Saai hé? Vind je? Wij vinden van niet! Een opvallend makelaarsbord is een van de krachtigste middelen die je als makelaarskantoor kunt inzetten. We zeggen vaak: ”van een bord, komt een bord.” En dat wil je… woningen verkopen en woondromen realiseren. Toch Axel?

Voor het makelaarsbord koos BlackDesk een opvallend formaat, een onderscheidende vorm en een prikkelende boodschap. ”Jouw woondroom?”. Zelfs op dit saaie(?) middel, het te-koop bord van een makelaar, vinden we het belangrijk om het karakter en DNA van het merk tot uiting te laten komen. Elk bord wordt voorzien van de naam en het directe telefoonnummer van de actieve makelaarsagent in jouw regio. In Zeeuws-Vlaanderen, bel je Axel.

Naast de te-koop borden ontwikkelde BlackDesk uiteraard vele soorten marketingmiddelen, waaronder een leuke folder die achtergelaten wordt bij de prospects die De Woonclub bezoekt.

Het digitale verhaal.

En dan de website… als laatste beschreven, maar zeker niet de minste onder de marketing-middelen van De Woonclub.

Voor De Woonclub ontwikkelde BlackDesk een custom makelaarswebsite, die we koppelden aan makelaars-CRM-platform Kolibri. Een gebruiksvriendelijk geheel dat zich richt op het verwerven van nieuwe leads.

Benieuwd naar het geheel? Of… wil jij een woning kopen, verkopen of laten taxeren? Neem een kijkje op de website.