fbpx

Een goede start, een constructieve aanpak en concrete data.

BOOT Makelaars was de allereerste échte opdrachtgever van BlackDesk. Letterlijk die opdrachtgever op de hoek, dicht bij ons kantoor, in de mooie stad Goes (Zeeland). Ondanks we een jong marketingbureau zijn, gaan we dan toch al weer jaren terug. Wat gaat de tijd snel hé?

De samenwerking met BOOT Makelaars startte met een rebranding-traject (logo-ontwikkeling). Hoewel we het degelijke en betrouwbare karakter van BOOT Makelaars (zeker) niet over boord wilden gooien, had de merkuitstraling wat frisse energie nodig. Tja, dan bel je die gasten van het zwarte bureau. Want wat ze het liefste doen? Merken maken!

En dan, na de start van de samenwerking en de rebranding van het merk, hoe werk je dan aan de doelen van een makelaarskantoor? Samen met BOOT Makelaars ontwikkelden we een constructieve samenwerking waarin we per fase (vaak per seizoen) keken naar de doelstellingen van de organisatie, de uitdagingen, marktontwikkelingen (denk aan woningmarkt) e.d. Op basis hiervan ontwikkelde BlackDesk weer een nieuwe aanpak voor de komende periode. BlackDesk werkt graag cyclisch en doordacht, met de blik op de toekomst. We creëren meetmomenten waarop we de resultaten (van bijvoorbeeld campagnes) meten en leren van de data tot dusver. Dit maakt de marketingaanpak altijd slimmer. Plan, do, check, act. We maken een plan, ontwikkelen velerlei online en offline marketingmiddelen, analyseren en meten de uitkomsten en anticiperen op basis van de resultaten. Een succesvolle aanpak voor BOOT Makelaars.

Slimme creativiteit. Dat is waar BOOT Makelaars uit Goes naar zocht. In de jaren die volgende ontwikkelden we allerlei campagnes.

Niet de standaard.

In de samenwerking met BOOT Makelaars realiseerden we allerhande marketingmiddelen. Van de identiteit van het makelaarskantoor tot website en van diverse huis-aan-huis campagnes tot de maandelijkse social media aanpak. ‘Ontzorgen’ stond en staat altijd centraal. De makelaars dienen zich te kunnen focussen op het werk wat de makelaar behoort te doen en BlackDesk neemt alles omtrent marketing en communicatie uit handen. Lekker toch?

Veel campagnes die we voor BOOT Makelaars lanceren zijn gericht op het aantrekken van potentiële verkopers, nieuwe leads voor de verkoop van een woning of appartement. Hoewel er allerlei snelle, digitale tools beschikbaar zijn om de waarde van je woning te achterhalen, focust BOOT Makelaars zich hierbij altijd op het persoonlijke karakter en dus ook de persoonlijke ontmoeting met de potentiële verkoper. De (inmiddels) voor ons allen bekende dienst: ‘Gratis waardebepaling’ werd dan ook in veel campagnes ingezet. Omwille van het persoonlijke en solide karakter van BOOT Makelaars pasten we de tone-of-voice aan en communiceerden we nooit iets als gratis, vrijblijvend of goedkoop. Dit is een duidelijke mismatch met het authentieke en betrouwbare karakter van het makelaarskantoor. De campagnes die we voeren voor het aantrekken van meer leads werden diverse keren gelanceerd onder de naam: Bepalen zonder betalen. Het is essentieel dat de toon van jouw marketingmiddelen aansluit bij het ware karakter van jouw merk.

Persoonlijk en solide.

De lokale makelaar met lokale zichtbaarheid.

BOOT Makelaars is een lokale makelaar en focust zich op de verkoop van woningen in Noord- en Zuid-Beveland. Met kantoren in Goes en Kortgene en de samenwerking met Sinke Komejan (ook actief in Schouwen-Duiveland en Walcheren), zijn ze dienstbaar in veel van de mooie, Zeeuwse steden en dorpen.

Waar wij niet van houden is schieten met hagel. Hoewel een campagne soms groot lijkt te zijn, kan het resultaat (en daar doen we het toch allemaal voor) dan tegenvallen. We focussen daarom in veel campagnes voor makelaars, en zo ook in de aanpak voor BOOT Makelaars, op kleine gebieden. Geen grote regionale campagnes, maar effectieve campagnes op dorp, wijk, postcode of straatniveau. We leerden al snel dat hoe gerichter we de campagnes ontwikkelden, hoe hoger het resultaat van de campagne was.

Onderstaand beeld toont een middel uit de campagne Bepalen zonder betalen voor het dorp Kloetinge (een dorpje naast Goes). Een leuke huis aan huis mailing, met hierop een beeld van jouw woonplaats, voorzien van cijfers en boeiende informatie van de plek waar jij woont, valt op!

Voor zowel de campagne Bepalen zonder betalen als andere makelaarscampagnes ontwikkelen we vaak een campagneidentiteit. Een herkenbare vorm (campagnelogo) die we in alle promotiemiddelen van deze campagne terug laten komen.

En meer.

Het in detail beschrijven van alle werkzaamheden voor BOOT Makelaars is niet nodig. Neem maar van ons aan dat we dit makelaarskantoor helpen met héél veel slimme creativiteit.

Wil je weten wat we nog meer voor makelaars betekenen? Kijk eens op deze page: Marketing voor makelaars

Uiteraard actief op social media.