fbpx

Logica en werking centraal.

Of het gaat om een brief, een pakket, enkele dozen of meerdere pallets: de verzendexperts van MPD (MijnPakketDienst) staan klaar om jouw pakket op de juiste bestemming te laten brengen. Het enige wat jij als opdrachtgever hoeft te doen is de aanmelding van het pakket. De rest gaat van zelf. Nou ja, van zelf… MPD doet dit voor je. MPD zorgt ervoor dat jouw pakket, brief of pallet op het juiste moment wordt opgepikt op de door jou aangegeven locatie. Vanaf dit moment kun jij jouw pakket eenvoudig volgen via Track And Trace. Het is nu aan de verzendexperts van MPD.

In tegenstelling tot veel andere bezorgdiensten werkt MPD niet uitsluitend met één bezorger samen. Doordat MPD samenwerkt met o.a. UPS, DHL, PostNL, DB Schenker, DPD en FedEx wordt er altijd de beste koerier voor jouw pakket geselecteerd! Ook pakketten die je naar het buitenland wilt verzenden, kun je onderbrengen bij MPD. Jij hoeft het pakket alleen aan te melden via het digitale portaal, MPD zorgt voor de juiste afhandeling. Gemakkelijk, want bij het verzenden van pakketten naar het buitenland kan heel wat komen kijken!

BlackDesk mocht de corporate website van MPD ontwikkelen. Samen met een van onze strategen werd nagedacht over de beste indeling voor het functioneel ontwerp. In deze fase wordt niet alleen gekeken naar wat mooi is, maar vooral ingezoomd op wat de technische eisen, de functionele wensen en de eisen vanuit bijvoorbeeld zoekmachine Google zijn. Niet de esthetiek, maar de logica en werking staan centraal. Een belangrijke eerste stap, we willen namelijk dat een nieuwe website niet alleen mooi is, maar vooral gebruiksvriendelijk en vindbaar is!

Een persoonlijke benadering.

Nadat de BlackDesk designers en developers betrokken werden in project MPD was het tijd voor content. De contentfase van de website krijgt in onze ogen vaak véél te weinig aandacht. Zonde, want de website is slechts het voertuig om jouw boodschap over te brengen op de doelgroep! Jouw merkverhaal doet ertoe. Het is van belang om niet (alleen) te focussen op design en techniek, maar ook content een belangrijke positie te geven in jouw marketingaanpak.

De BlackDesk content creators gingen aan de slag met zowel tekst als beeld. Het verhaal van MPD werd geschreven, de teksten voor de website werden ontwikkeld en op basis hiervan gingen we aan de slag met professionele fotografie om het platform te vullen.

Een duidelijke wens vanuit de opdrachtgever was het overbrengen van het nuchtere, persoonlijke karakter van de organisatie. Met resultaat! In plaats van zakelijke, koude portretten en of het gebruik van stockbeelden kozen we er voor om het team van MPD op een persoonlijke wijze vast te leggen. Het helpende karakter en de glimlach van de medewerkers staan centraal.

Campagnes.

Naast de nieuwe website helpt BlackDesk MijnPakketDienst (uit Goes) met diverse campagnes. Eén van de campagnes die we deden was: MPDecemberhulp. In tegenstelling tot veel nieuwsberichten van andere verspreiders over vertraging, toenemende druk en dergelijke, verzonden we vanuit MPD een positieve boodschap. We spraken niet over mogelijke vertraging, maar over hoe wij jou, als opdrachtgever, kunnen helpen met het op tijd verzenden van jouw pakketten.

Veel campagnes worden multichannel ingezet. Vaak is dit een combinatie van offline en online marketingmiddelen. Voor de campagne MPDecemberhulp verzonden we diverse direct mails, e-mailnieuwsbrieven en werd de campagne (gepromoot) gepresenteerd op social media.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen? Neem contact op.