fbpx

Een nieuwe identiteit.

Hoewel de kwaliteit van het ruim 35 jaar bestaande bedrijf Hopmans Reclame gelijk bleef, kwam er een wisseling in de directie van de onderneming. Twee jonge ondernemers namen het stokje over en zette met minstens dezelfde passie de bedrijfsactiviteiten (binnen- en buitenreclame, signing, decoratie, textiel, autoreclame en carwrapping) door.

Nieuwe tijden vroegen om een nieuwe aanpak. Nieuwe visie vroeg in dit geval zelfs om een nieuwe (merk)naam en visuele identiteit. BlackDesk werd ingeschakeld als adviespartner en ging aan de slag met de totale re-branding van deze signmakers. De ingrediënten: Duidelijke taal en opvallende kleuren. Het Signhuis werd geboren.

Kleren maken de man. Een opvallende huisstijl maakt het merk.

De re-branding bleef (uiteraard) niet bij het aanpassen van de naam en het ontwikkelen van een nieuw logo. Op basis van het nieuwe logo werden de gebruikelijke huisstijlmiddelen zoals briefpapier, businesscards, enveloppen, templates voor social media en dergelijke opgemaakt.

BlackDesk houdt van een complete aanpak. Het is dan voor ons ook niet bijzonder dat we elke identiteit (logo-traject) voorzien van een duidelijk en verzorgd huisstijlhandboek. Een huisstijlhandboek is een document waarin de richtlijnen voor de toepassing van de huisstijl omschreven staan. We schrijven over logogebruik, kleurtoepassing, typografie en stijltoepassing. Het resultaat? Een handboek waar elke vormgever mee uit de voeten kan ter promotie van jouw merk.

Ook online zichtbaar.

Voor het Signhuis in Goes ontwikkelde BlackDesk, nadat de identiteit en huisstijl gereed waren, een eenvoudige maar merkwaardige website.

Een gebruiksvriendelijke website waarop deze ambitieuze signmakers de gerealiseerde projecten kunnen presenteren en meer kunnen vertellen over wie ze zijn en de diensten en producten die ze graag voor jou willen inzetten.

It's a wrap.

Als er één opdrachtgever van BlackDesk is die een opvallende bedrijfsauto moet rijden, dan is dit natuurlijk Het Signhuis zelf. In samenwerking met de vakmannen van Het Signhuis ontwikkelden we onder meer deze opvallende bedrijfsauto.

Vanzelfsprekend werd er niet gekozen voor standaard wrap-folies.

”We zeiden het toch… het moet opvallen.”