Werken bij een woningcorporatie is echt ‘doen wat telt’. Samen met woningcorporatie l’escaut uit Vlissingen ontwikkelden we een campagne die niet alleen l’escaut als aantrekkelijke werkgever in de schijnwerpers zet, maar ook het maatschappelijke belang van werken bij een woningcorporatie benadrukt. Deze employer branding campagne is gekoppeld aan het ondernemingsplan ‘Bestemming Betrokken Buurt’ door medewerkers te laten vertellen waarom ze doen wat telt aan de hand van de verschillende routes in het ondernemingsplan. We laten je graag het resultaat zien!
Campagneconcept.
Campagneconcept.
We ontwikkelden een campagnestijl voor ‘Wij doen wat telt’ om ervoor te zorgen dat de uitingen van de campagne echt opvielen. Tegelijkertijd zorgden we ervoor dat deze stijl nauw aansloot bij de huisstijl van l’escaut, zodat de herkenbaarheid behouden bleef. De focus van de campagne lag niet op het werven van personeel van andere woningcorporaties, maar op het aantrekken van mensen die vergelijkbare functies vervulden bij andere organisaties. We wilden hen inspireren om werk te zoeken met een hogere maatschappelijke impact. Door potentiële sollicitanten te motiveren met verhalen van medewerkers die ‘doen wat telt’, lieten we zien hoe veelzijdig en betekenisvol het werk bij een woningcorporatie kan zijn. Zo verleidden we hen om te kiezen voor een carrière bij woningcorporatie l’escaut.


Campagnehelden.
Campagnehelden.
De hoofdrol in de campagne werd gespeeld door een serie campagnehelden die we interviewden en fotografeerden. Samen met l’escaut koppelden we deze medewerkers aan de verschillende routes in het ondernemingsplan ‘Bestemming Betrokken Buurt’. Elk van hen vertelde in hun testimonial over hun werk en waarom ze daarin kunnen doen wat telt. Met eenvoudige, krachtige slogans maakten we deze bijdragen duidelijk. Deze vorm van ambassadeurschap bood potentiële sollicitanten een krachtig en authentiek inzicht in de organisatie, waardoor ze zich beter konden voorstellen hoe het zou zijn om bij woningcorporatie l’escaut te werken.


Online werving.
Online werving.
We ontwikkelden een speciale pagina op de website van l’escaut waar alle campagnecontent samenkwam. Deze pagina diende ook als landingspagina voor de online wervingscampagne, die voornamelijk via social media en online advertising plaatsvond. Met een gefaseerde aanpak maakten we kandidaten bewust van wat een corporatie doet en waarom je daar kunt doen wat telt. We inspireerden hen in deze arbeidsmarktcampagne met boeiende content en verleidden ze tot actie. De medewerkers van l’escaut zetten we in als ambassadeurs. Met tools zoals een e-mailhandtekening en social media content, kregen ze de kans om als ambassadeur te laten zien dat ze doen wat telt. De targeting van potentiële kandidaten vond plaats via online advertising op social media kanalen en Google Ads, waardoor we gericht en effectief de juiste doelgroepen bereikten.
We bedanken l’escaut van harte voor deze mooie kans om het werken bij een woningcorporatie te promoten. Ook doen wat telt? Neem een kijkje op de website van l’escaut!

