BlackDesk
EDW Autolease, Rebranding
Branding, Design, Development

Er is er 1 jarig.

Er is er 1 jarig.

Hoe vier je je 20e verjaardag? Juist, met een rebranding. BlackDesk verzorgde een spreekwoordelijke APK voor EDW autolease, een solide autolease maatschappij met verschillende vestigingen in het land.

edw-autolease-briefpapier-case-blackdesk
edw-autolease-website-mobiel-case-blackdesk

Branding.

Branding.

Bij BlackDesk krijgen we regelmatig de uitdaging om merken die in het offline tijdperk zijn ontstaan, te transformeren voor een digitaal tijdperk. Dit vereist een zorgvuldige balans tussen vernieuwing en het behouden van herkenbare elementen. In de case van EDW, een merk dat al twintig jaar bestaat, hebben we deze balans gevonden. We grepen het 20-jarig jubileum aan om de aandacht op het merk te vestigen. Gedurende een jaar voerden we een campagne rondom dit jubileum, met als hoogtepunt de onthulling van een vernieuwd logo op een geüpdatete website. Zo kon EDW, na deze spreekwoordelijke grote beurt met gierende banden de pitstop verlaten.

edw-autolease-foto-auto-case-blackdesk
edw-autolease-gesprek-case-blackdesk

“Rebranding is het avontuur van het verkennen van nieuwe mogelijkheden terwijl je trouw blijft aan je essentie.”

edw-autolease-font-case-blackdesk EDW-FONT-scaled 2
edw-autolease-slider-foto-bellen-auto-case-blackdesk
edw-autolease-slider-website-case-blackdesk
edw-autolease-slider-foto-auto-spiegel-case-blackdesk
edw-autolease-slider-notitieblok-case-blackdesk
edw-autolease-slider-overleg-case-blackdesk

Merkkarakter.

Merkkarakter.

Het merkkarakter, de persoonlijkheid van een merk, is cruciaal in hoe klanten een bedrijf ervaren. Bij EDW gaven we dit begrip een nieuwe invulling door ons meer op mensen te richten in plaats van alleen auto’s. We kozen voor foto’s van de echte gezichten achter EDW, waardoor het bedrijf meer gaat leven. Het gaat tenslotte om de personen die ervoor zorgen dat je met een passende constructie in die perfecte auto rijdt. Dit geeft het merk EDW niet alleen een gezicht, maar bouwt ook vertrouwen op bij de klant. En dat vertrouwen wordt versterkt door de 20 jaar ervaring van EDW, nu toegeschreven aan de mensen die er werken. Dit maakt EDW persoonlijker, toegankelijker en een stuk echter voor iedereen die met hen in zee gaat.

edw-autolease-visitekaartje-case-blackdesk
edw-autolease-portret-case-blackdesk
edw-autolease-foto-auto-bellen-case-blackdesk edw-autolease-foto-auto-bellen-case-blackdesk

C(h)ampagnetijd.

C(h)ampagnetijd.

Om de campagne in te luiden, voegden we een label toe aan het oude logo, waarin we het 20-jarig bestaan van EDW markeerden. Tegelijkertijd begonnen we onder de motorkap met de eerste schetsen voor een nieuwe identiteit. Gedurende het hele jaar lieten we het jubileum terugkomen in verschillende activiteiten, zoals het uitlichten van de top 20 dealers en de 20 eerste klanten. Zo bleef het 20-jarig bestaan constant in de schijnwerpers. Richting de climax op de officiële verjaardag van EDW, bouwden we de spanning op voor de onthulling van het nieuwe logo en de vernieuwde website. Deze strategische aanpak zorgde ervoor dat de rebranding in juni maximale aandacht kreeg, ondersteund door een jaar lang zorgvuldig opgebouwde publiciteit.

Een fijne samenwerking met een prachtig resultaat. Wil je meer weten over onze rebranding trajecten? Laat het ons weten.

edw-autolease-foto-auto-font-case-blackdesk
edw-autolease-overleg-kantoor-case-blackdesk
Opdrachtgever
EDW Autolease

Enthousiast
geworden?

Contact

Er is meer...

Er is meer...

Compagnon Kaas, Rebranding & webshop
LEEF Makelaars
LEEF Makelaars, Rebranding
Alle cases