BlackDesk

Social media marketing voor makelaars Zinloos zonder de juiste strategie.

Blog-Social-marketing-voor-makelaars.-Zinloos-zonder-de-juiste-strategie.-1

He daar, vastgoedvrienden! Vandaag gaan we het hebben over de power van social media. Dit kan de marketing van je makelaarskantoor serieus versterken. Recent werden we geïnterviewd door VastgoedActueel over social media marketing voor makelaars en hoe je daar het verschil kunt maken. Als de social media hype onbekend is voor je, heb ik nieuws voor je. Laat me je meenemen in het wonderbaarlijke domein van Instagram, Linkedin, Twitter, Pinterest en Facebook. BlackDesk is gespecialiseerd in het neerzetten van een sterk makelaarsmerk, een krachtige social media aanpak is daarin een essentiële factor. Tap een kop koffie en ga lekker zitten. Wij gaan je tips geven hoe jij je makelaarskantoor naar een nieuw niveau kunt tillen met onfeilbare strategieën en overtuigende best practices.

Tip 1: content om content mee te zijn

Stenen verkopen geen huizen, mensen doen dat. In vastgoedmarketing is het van enorm belang om de juiste beelden te gebruiken. Die zeggen meestal meer dan 1000 woorden. Door hoogwaardige afbeeldingen en video’s te gebruiken, toon je je kwaliteit. Professionele content is gelijk aan professionele dienstverlening. Zorg dat je content bent met je content. O en stenen zijn om te bouwen, maar niet aan je makelaarsmerk. Mensen willen mensen zien. Staan er op jouw tijdlijn (bijna) alleen maar foto’s van woningen? Dan laat je een kans liggen. Mensen willen een ontmoeting met de dienstverlener. De specialist die ze het vertrouwen geeft dat ze jouw huis geweldig kunnen verkopen.

Tip 2: consistentie is key

Je kent het wel: laatste bericht 5 maanden geleden. Killing voor je uitstraling. Zorg ervoor dat je een rode draad in je content hebt. Plaats consistent posts als je jouw makelaarsmerk een levendige uitstraling wilt geven. Plaats het liefst 2 of 3 keer per week berichten op jouw social media kanaal. BlackDesk kan je helpen een constante social media stroom op te bouwen, zonder dat dit je veel tijd kost. Interesse? Let us know.

Tip 3: interactie met je publiek

Social media, whats in a name. Interactie is wat social media sociaal maakt. Het is een sterke manier om met je doelgroep in contact te komen. Stel vragen, beantwoord ze, laat opmerkingen niet onbeantwoord en voeg humor toe om interactie op gang te brengen. Lukt het je niet? Laat ons je tips geven aan de hand van jouw kanaal.

Tip 4: benader je doelgroep op het juiste platform

Elk kanaal heeft z’n eigen doelgroep. Richt je je op starters? Misschien moet je op Snapchat of TikTok zijn. Millenials? Instagram baby. Het is belangrijk het juiste kanaal bij de juiste doelgroep te kiezen. Social media voor makelaars is effectief als je de juiste snaar weet te raken. Door content op het verkeerde kanaal te plaatsen, mis je die doelgroep wellicht. Door berichten te adverteren in specifieke doelgroepen, kun je de boodschap net die boost geven die hij nodig heeft.

Tip 5: meet en monitor je resultaten

Online marketing is lekker meetbaar, zo ook social media voor makelaars. Door je statistieken te checken weet je welke content goed presteert bij je doelgroep. Die statistieken kun je vervolgens inzetten om je strategie te finetunen en je social media content net even beter te maken.

Leuk hoor die 5 tips, maar wil je meer? Wil je een specifiek advies aan de hand van jouw social content? Laat ons de social media kanalen van jouw makelaarskantoor vrijblijvend analyseren om te checken of jij de juiste toon raakt bij je doelgroepen. BlackDesk ondersteunt ca. 50 makelaarskantoren in het land bij hun marketing. We weten inmiddels wel wat werkt voor vastgoedbedrijven. Eenheidsworst? Geenszins! Elk kantoor is uniek. De kracht van social media zit hem in content die congruent is met je merkidentiteit. Lastige zin. Meer weten? Neem contact met ons op voor meer tips voor de social media marketing van jouw makelaarskantoor.

Hoe videomarketing <span class="font-weight-normal">jouw makelaarsmerk kan versterken</span>
Hoe videomarketing jouw makelaarsmerk kan versterken
Je digitale aanwezigheid <span class="font-weight-normal">is cruciaal</span>
Je digitale aanwezigheid is cruciaal