Louise Hagendijk, Online marketeer.

Waar Louise BlackDesk mee associeert? Creativiteit, gezelligheid, uitdaging en afwisseling. Als online marketeer duikt zij dagelijks in de wereld van SEO, social media en advertising om bedrijven online sterker én zichtbaarder te maken. Maar haar leven draait niet alleen om marketing. Van het trotseren van steile skipistes, mooie plekken over de wereld ontdekken tot zelf de lekkerste sushi rollen: dat is ook Louise. En waarom ze ook zo graag werkt op het wereldwijde web aan marketing? Dat vertelt ze je graag zelf!


Wat bracht jou bij BlackDesk?
“Na een aantal jaren als online marketeer te hebben gewerkt bij een andere organisatie, was ik toe aan iets nieuws. Ik was niet per se op zoek, maar toen BlackDesk mij benaderde bleek die match er toch te zijn. Het sloot goed aan bij een werkomgeving waar ik mij thuis zou voelen. Zo is het een plek met veel creativiteit én waar ik mijzelf verder kan ontwikkelen, terwijl ik aan meerdere facetten van online marketing werk.”
Je hebt het over meerdere facetten van online marketing. Kan je aan de lezer uitleggen wat online marketing bij BlackDesk inhoudt?
“Ik houd het liever simpel. Eigenlijk draait het allemaal om zichtbaarheid en bereik. In the end gaat het om bedrijven te ondersteunen online beter gevonden te worden. Of dat nu via Google Ads, social media campagnes of SEO-optimalisatie is. Dit zijn mijn dagelijkse werkzaamheden waar ik graag dieper in duik. Dit maakt mijn werk lekker afwisselend.”
Je had het eerder over uitdaging. Maar waar zit die precies in?
“De wereld van online marketing is constant in beweging. Wat vandaag werkt, kan morgen alweer achterhaald zijn. Daarom is het best belangrijk om continu te testen, analyseren en bij te sturen.”
En na een uitdaging hoop je natuurlijk op een blinkend resultaat! Wat is de online-marketing favoriet van jou?
“Een van mijn meest uitdagende projecten was een social media-campagne voor een makelaar. Deze makelaar wilde graag meer volgers. Door strategisch adverteren, de juiste invalshoek kiezen en content slim inzetten, realiseerden we binnen korte tijd enorme groei. Het geeft energie om niet alleen mee te denken over welke content boeiend is, maar ook om te zien dat het écht werkt. Zo bedacht ik hier videocontent met woordgrappen die perfect aansloten bij hun dienstverlening. Dit lag volledig in lijn met hun merkidentiteit en liet direct zien wat het opleverde.”


Klinkt goed! Je vertelde net al even dat de wereld van online marketing altijd in beweging is. Daarom gooien we er een aantal stellingen in. Laten we beginnen met een top of mind onderwerp: Artificial Intelligence. Eigenlijk niet meer weg te denken in de onlinewereld, toch?
“Nee, zeker niet!”
Zie jij dit als vriend of vijand?
“AI heeft meerdere kanten. Zelf kijk ik met name naar de voordelen. Het maakt het werk qua ideeën, analyses en content creatie een stuk efficiënter. Daarnaast levert het best interessante inzichten op waar ikzelf misschien niet op zou komen. Toch is het zelf blijven nadenken van belang. Je kan niet alles zomaar overnemen. Dat werkt niet in online marketing. Leren om de juiste prompts in te geven, daar begint het mee.”
Oké, interessant! Andere stelling. SEO is belangijker dan Social Media Marketing?
“Het een sluit het ander niet uit. Het hangt helemaal af van de doelgroep. SEO helpt je gevonden te worden door mensen die al actief zoeken op internet, terwijl social media helpt om je merk op een andere manier onder de aandacht te brengen. Allebei superbelangrijk dus!”
En even een heel andere stelling. Waar kunnen we je voor wakker maken?
“Sushi natuurlijk! Ik heb mijn eigen sushi catering. Dus daar hoef ik niet lang over na te denken.”
Lekker ondernemend ben je! Hoe is dat eigenlijk ooit ontstaan?
“Het is allemaal ontstaan in de corona-periode. Ik maakte toen veel sushi, doordat restaurants niet open waren en ik dat gewoon graag deed. Eigenlijk is het een uit de hand gelopen hobby.”


Dat is een leuke uit de hand gelopen hobby en wat is je favo sushi?
“Ik experimenteer graag met nieuwe combinaties, maar mijn absolute favoriet en winnaar? Dat is absoluut de Surf en Turf Roll en ik begrijp dat je daar niet direct een beeld bij hebt.”
Nee, inderdaad. Wat moeten we ons daarbij voorstellen?
“Ja, het klinkt misschien als een wat aparte combinatie. Maar dit is sushi met vis en vlees. De binnenzijde van de rol is gevuld met garnaal en de buitenzijde is omhuld met carpaccio. Echt vet lekker! De truffelmayonaise mag hier zeker niet bij ontbreken.”
Sushi kan je niet alleen hier eten, maar ook in het buitenland. Ben je eigenlijk een beetje van het reizen?
“Ja, ik ben best reislustig. Ik heb al veel gave plekken gezien, van verschillende delen in Amerika en Mexico, Curaçao tot Thailand en Bali.”
Maar welke reis spreekt jou dan het meeste aan?
“Als ik moest kiezen, zou dat best lastig zijn, want elke bestemming heeft iets unieks. Voor de afwisseling in mijn reis zou ik gaan voor Amerika, waar ik zowel Miami als New York heb bezocht, gecombineerd met Mexico. Maar als het gaat om mijn favoriete ontspannende reis, kies ik toch voor Bali. De mix van jungle, rijstvelden, stranden en cultuur zorgt daar voor een prachtige omgeving en een heerlijk relaxte sfeer.
Oh, je zoekt dus wel graag de warmte op?
“Nou niet altijd hoor. Ik zoek ook graag de wat lagere temperaturen op. Skiën in Oostenrijk is ook mijn ding. Als het kan dan zou ik het liefst wel meerdere keren per jaar gaan.”
Waar komt jouw voorliefde voor skiën vandaan?
“Ik stond vanaf jongs af aan al op de latten. Dat is waar het allemaal begon!”


Volgens mij heb je behoorlijk wat ervaring op de piste. En hoe zit het met die steile afdalingen?
“Als ik in de bergen ben ga ik zeker voor de zwarte piste, die wordt niet overgeslagen. Sterker nog, ik heb de steilste afdeling van Oostenrijk geskied.”
Ik hoor weleens dat skiën een bepaald gevoel van vrijheid geeft. Ervaar jij die ook?
“Ja, daar is niks aan gelogen. Het is wel echt die mix van adrenaline, vrijheid en de indrukwekkende bergen om je heen die het zo een bijzondere sport maakt. De kou trotseren voor dat gevoel is niet goed uit te leggen. Dat moet je gewoon zelf ervaren. Én natuurlijk draagt de après-ski bij aan die unieke vibe.”
Je vertelt er met veel passie over, volgend jaar weer een marathon-doel?
“Dat lijkt me gaaf, maar het moet wel haalbaar zijn. Ik zie het als een leuke uitdaging, maar kan het nog niet met zekerheid zeggen.”
Het is duidelijk dat je altijd vol passie ergens voor gaat. Als we dit leuke gesprek afronden, blikken we altijd even op de toekomst. Hoe zie jij die als online marketeer?
“Ik wil blijven groeien in online marketing. SEO en social media kent voor mij niet meer zoveel geheimen, maar SEA is een terrein waar ik nog meer uit wil halen. Daarom duik ik graag dieper in Google Ads. Mijn collega Jasper is daar expert in en die kan mij er alles over leren. Zo ook hoe we op een strategische manier het maximale uit een klik halen.”