fbpx

Jouw merk in een passend jasje

Hoe maak je een huisstijl?

Eerder gaven we drie kenmerken van een goed logo. De huisstijl ontwikkeling is daar een mooi vervolg op. BlackDesk is specialist in het creëren van nieuwe merken en re-branding. Dus het design van een huisstijl? Dat is een koud kunstje, toch? … Dacht het niet. Daar gaat een heel traject aan vooraf. We kijken goed naar het ‘zijn’ van je bedrijf. Wie ben je en wat is jouw doel? We analyseren je doelgroep, hun gedrag, smaak, de communicatievorm en -toon die zij verwachten. We gieten al deze elementen bij elkaar, voegen er een flinke scheut slimme creativiteit aan toe en voilà: we toveren een origineel, modern, functioneel en duurzaam ontwerp uit onze hoge hoed.

Hoe gebruik je een huisstijl?

Wij presenteren een huisstijl altijd aan de hand van een brandmanual, ook wel een huisstijlhandboek. Deze gids is handig voor intern en extern gebruik. Hierin wordt naast het logo bijvoorbeeld beschreven welke kleuren er gebruikt mogen worden voor marketingmiddelen, maar ook welke lettertypes er gehanteerd worden. Het huisstijlhandboek geeft inzage in de tone-of-voice, vertelt hoe het logo wel of niet geplaats mag worden, en ga zo maar door. Het is een duidelijk handvat voor grafische vormgevers, drukkers, beeldmakers en copywriters die nu of in de toekomst voor jouw bedrijf aan de slag gaan.

Waarom een huisstijl?

Een huisstijl is dus veel meer dan een ‘goed’ logo. Het is jouw basis voor communicatie, vastgelegd in een handleiding. En meer… Want een huisstijl vertegenwoordigt niet alleen de boodschap van je bedrijf; het versterkt ook de identiteit. Het bakent de grenzen af van wat wel en niet past bij jouw onderneming. Een BlackDesk-huisstijl is toekomstbestendig (duurzaam) en gaat hand in hand met onze marketingstrategieën.

Wanneer gebruik je een huisstijl?

Bij een huisstijl horen marketingmiddelen zoals: een logo en een website (misschien wel de meest bekeken en daardoor belangrijkste identiteitsdrager) maar ook huisstijldrukwerk zoals briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, e-mailhandtekeningen en merchandise. Een huisstijl gebruik je dus voor alle denkbare marketinguitingen. Ja, zelfs dat leuke relatiegeschenk.

Huisstijl laten maken of toe aan restyling?

We ontwikkelen een huisstijl vaak gelijktijdig met branding of re-branding. Maar dat hoeft niet. Sommige ondernemers kiezer ervoor alleen de stijl te updaten of advies te vragen. En ook dat kan! Blackdesk is er zowel voor marketingadvies als realisatie. Dus, wil jij eens met ons brainstormen over een nieuwe stijl? Kom maar op! Verwachten we wel een kopje koffie… zwart graag! 😉

 

Methode en werkwijze.

BlackDesk - Online Marketing - Wordpress - Website bouwen CMS

Wordpress

Open source CMS, veilig, gebruiksvriendelijk en flexibel.
BlackDesk - Online Marketing - Mobile first website

Mobile first

Mobiel gebruik is hot! Dus design én development is als eerste gericht op mobiel.
BlackDesk - API koppelingen - API integraties

API-integraties

Wij bouwen en integreren API-koppelingen (lees: slimme technieken om systemen met elkaar te laten communiceren).
BlackDesk - Website hosting - website support

Hosting

Stabiele hosting en snelle support zodat jij effect hebt van je website.
BlackDesk - Online Marketing - email marketing - mail automation

E-mailmarketing

Mooie e-mail designs, slimme campagnes en e-mail marketing automation.
BlackDesk - Social media marketing - online marketing

Social media

Een passende social media strategie en de juiste koppelingen met je website.

Tags.

Design.

Blogs